söndag 14 april 2013

Personporträtt - Terese Martinsson, cello

foto: Henrik Torolphi
Terese Martinsson, cello
"Jag spelar cello som är ett av de större stråkinstrumenten och ofta används inom filmmusik som solo- eller orkesterinstrument. Jag började spela när jag började gymnasiet efter att jag hade hört det i popmusik och teaterföreställningar och kunde identifiera mig med det. Jag har aldrig ångrat att jag började, det enda tråkiga är att det är jobbigt att släpa omkring på när jag ska någonstans.
Jag läser Kandidatprogrammet Kultur på Göteborgs Universitetet och jobbar extra som porträtt- och krokimodell och ibland i frukostserveringen på ett hotell.
Musiken har varit min viktigaste hobby sedan jag var tonåring. Musiken innebär att totalt gå upp i något med sin själ. En slags friskvård. Och att kunna göra det tillsammans med andra är det bästa!
Att spela filmmusik har varit något jag har längtat efter sedan jag började spela och har alltid varit en stor inspirationskälla".
Terese hoppas att kunna jobba med kulturprojekt i framtiden, likt det vi gör med Concentus. Jätteroligt - lycka till Terese!!
P.S. För någon månad sedan såg jag när Terese tävlade i "Vem vet mest"!

Intervju: Beata Angelbjörk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar