söndag 28 april 2013

Personporträtt - Ingrid Kullberg, violin

foto: Henrik Torolphi
Ingrid Kullberg, violin
"Jag är 18 år och spelar fiol (andra fiol i orkestern). Jag började spela fiol när jag var 8, så nu har jag alltså spelat i 10 år. Jag blev inspirerad av en vän till familjen som spelade fiol, och med ens så hade mamma och pappa anmält mig till lektioner på Kulturskolan i Mark.
Jag går i skolan, andra året på estetiska programmet på Marks Gymnasieskola. På fritiden spelar jag, tränar och umgås med mina vänner.
Jag älskar musik, det går inte en dag utan att jag lyssnar på något eller spelar musik på något vis. Jag tycker mycket om att spela i symfoniorkestrar, dock finns det ingen där jag bor så detta är hyftsat nytt för mig, även om jag brukar åka en vecka på sommaren och spela i symfoniorkester. Jag tycker mycket om just filmmusik, så sådan här musik är rolig, eller andra vackra klassiska verk.
Jag tränar ganska mycket och ska springa Göteborgsvarvet med min mamma i maj så just nu spenderar jag en del i springskor. Jag älskar även filmer och serier och att laga mat."
Intervju: Beata Angelbjörk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar