fredag 29 mars 2013

Personporträtt - Martin Restin, slagverk



Martin Restin spelar slagverk.
Martin började spela trummor 1995 då ett metalband behövde en trummis. Han "har aldrig tagit lektioner för trummor med började spela efter noter för 5 år sedan då Nossebro musikkår behövde en trummis. Notläsning har jag med mig från att jag spelade piano och dragspel, vilket jag gjort sedan jag var 6 år. Till husbehov spelar jag även gitarr och bas. Till vardags håller jag till i slagverkssektionen i Göteborgspolisens musikkår.
Att spela instrument tycker jag är riktigt roligt och att dessutom spela ihop med andra musiker gör det hela mycket roligare och mer utvecklande. Musiken för mig, förutom glädjen i att spela är ett sätt att träffa personer och utöka min bekantskapskrets.
Jag har en 8 månaders dotter hemma och för detta köpte jag ett juniorset som pappa får spela på tills hon blir gammal nog. I övrigt med hus och familj så är för mycket fritid inget problem".
Martin arbetar som kvalitetsingenjör på GKN Aerospace (tidigare Volvo Flygmotor) i Trollhättan. 

Intervju: Beata Angelbjörk

foto: Henrik Torolphi




Och jag vill passa på och önska alla en glad helg!
Beata Angelbjörk

foto: Beata Angelbjörk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar